Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ten peřiňák klidně vyhoďte ...

Když před osmi lety umřela máma a já jsem musel vystěhovat její byt, našel jsem poklad. Poklad, který jsem málem vyhodil. Naštěstí jsem to zastavil včas...

Stěhovat byt, který obývala vaše drahá máma, poté co zemřela je děsný. Protože jsme ale s bráchou od přírody veselí hoši, umíme se zasmát téměř v každé situaci. A tak se povedlo, že jsme se při stěhování máminých věcí z bytu jak rozbrečeli tak i rozřechtali a plakali vlastně znovu! Tentokrát smíchy.

Nikdy jsem nebyl velký čtenář, stěží jsem dal povinnou školní četbu, kde se mi nejvíc líbil Deník kocoura Modroočka, protože to byla volitelná kniha :-) ... Občas jsem si přečetl něco co "upadlo" mámě od ruky, protože ona byla velká čtenářka. Tak se mi do ruky coby puberťákovi dostal Jiří Švejda a jeho severočeský román Havárie. Pak několik detektivek, nějaký ten Čapek, Jules Verne a jeho Tajuplný ostrov a pak kniha Motýlek. To by silný kafe. Jenže v pravěku jsem byl pořád venku a ne zalezlej doma jako to mají dneska děti. Buď jsem byl na tréninku s fotbalem, nebo jsem pro změnu hrál fotbal před barákem. 

Pořádně číst jsem začal vlastně až tak nějak po třicítce. Začal jsem si kupovat své knihy, nejradši české autory. No a zlom nastal právě v roce 2010, když mamka umřela a já našel poklad. A když říkám poklad, tak fakt myslím poklad.

Stěhovací firma vynášela postupně to a ono s otázkou "šéfe a tohle co? vyhodit, rozsekat nebo nechat?" Odpověď byla vždy téměř automatická "vyhodit". V jeden okamžik, téměř na konci dne, přišla zase jedna. Viděl jsem jak nesou těžkej, starej peřiňák do kterýho mamina dával peřiny. Na nevyřčenou otázku jsem ihned reagoval "to taky vyhoďte" a šel jsem do bytu. Cestou mě ale "cosi" osvítilo a začalo mi šrotovat v hlavě proč to měli ty chlapi tak těžký? "Asi v tom něco těžkého nesou ne?" zněla mi odpověď v uších. A tak jsem ihned zařadil zpátečku a šel se podívat. "Chlapi, počkejte, dejte mi ten peřiňák dolu na zem, prosím vás". Dali. Když jsem ho otevřel spadla mi brada. Tuna knih! Tak jsem je začal pomalu vyndavat a dával jsem je opatrně do pytlů, které jsem měl k dispozici. Co jsem zachránil jsem zjistil až večer doma u bráchy, když jsem vše zase vyložil a začal třídit na "zajímavé vs nezajímavé". Takže jen lehký výčet toho co na mně v peří čekalo:

Ztracené iluze od Balzaca; tři knihy od K. Čapka, Babička od  Němcové v původním starém vydání , starý židovský román z roku 1929 který se četl úplně sám... atd ...

Co z toho plyne? Snad jen to, že je škoda aby člověk čekal se čtením na to až někdo z vašich blízkých umře. To si pak o tom příběhu už ani nepopovídáte a to je škoda. Máminých knih mám plné tři poličky doma. Přečetl jsem toho už dost, ale pořád jsem na začátku. K tomu je třeba připočítat další knihy které mi šly naproti ať už dobou či zapůjčením při rozhovoru taky s čtenářem. 

Můj dnešní výkaz knih je asi tak na čísle 180 knih. Jsem za to strašně moc rád, že mi tyhle knihy po mamině zbyly. Jsem rád, že mohu držet v ruce to, co držela mamina , aniž bych to musel brát s nějakým smutkem. Naopak, dobíjí mě to a dává mi to sílu být lepším než před tím. 

Mimino, děkuji za ten poklad, který jsem málem poslal na smeťák. Mám tě stále moc rád

Tvůj Vladimírek

 

Autor: Vladimír Rýdl | pondělí 17.12.2018 13:33 | karma článku: 35,65 | přečteno: 1947x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Do Sněmovny by se v březnu dostalo pět stran. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Aktualizujeme Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 120
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik