Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poprvé u bankomatu ...

Dáte mi za pravdu, že naši rodičové jsou v moderních technologiích trochu neohrabaní. No a co takhle naše mamina a její první setkání s bankomatem a platební kartou? Čtěte dál...

S bráchou jsme přijeli za maminou na ubytovnu. Slavnostně nám oznámila, že si konečně zařídila ten účet kam jí chodí výplata a hned k tomu dostala i kreditní kartu! Byla z toho úplně unešená a zároveň vyplašená, protože nevěděla co to vše obnáší. Tedy věděla to první minutu potom co jí to slečna za přepážkou Čsp. vysvětlila, ale styděla se zeptat jak to vlastně funguje a tak to nechala na nás. Na její dva milé, krásné syny, kteří své mamince zcela jistě rádi poradí! No jo, ale to bychom nesměli být Rýdláci rýdlovatí a z každé situace nesměli chtít vytřískat maximum, klidně na účet naší maminy!!!

"Kluci ukážete mi jak se vybírá z bankomatu? Potřebuji na zítra nějaké peníze tak vás doprovodím k metru a vy mi to ukážete ju?" ptala se mamina toho letního dne roku 1999. "Jasně mami, zajdeme tady dolu k metru a tam si to vyzkoušíš" hlesl brácha takovým zvláštním tónem, který jsem vypozoroval jen já. Když jsme šli k bankomatu brácha na mně mrknul a já pochopil, že něco chystá.

"Kolik si budeš chtít vybrat mami" padla otázka, když jsme přicházeli k bankomatu. "No já nevím, tak asi tisícovku, ať sem nemusím chodit každý druhý den" odpověděla zcela upřímně mamina. "Víš o tom, že můžeš tou kartou platit v obchodě?" zeptal jsem se jí. Podívala se na mně takovým pohledem jakoby mi chtěla říct, že není blbá a že to jasně ví! Věděl jsem že to ale jen hraje a že byla ráda, že jsem ji to připomněl. 

"Tak pojď k bankomatu. Dej tam kartu a začni" instruoval maminu brácha. "A jak jí tam mám strčit?" vyzvídala mamina. "No přeci tím čipem napřed" říkal jí dál trpělivě. "A kde je ten čip?" padla další otázka, protože mamina neviděla ve stranách karty žádný rozdíl. Pochopitelně, měla ji poprvé v životě v ruce a musela si na ni zvyknout. "Vidíš tam takový ten zlatý čtvereček? Tak to je ten čip. Tím to strč do bankomatu do té části vpravo dole" . Udělala to. Po chvíli se opět zeptala... "A co dál kluci?" Přišla stěžejní odpověď, která se ukázala být tou správnou nahrávkou na naší smeč. "No dál musíš zadat PIN a musíš si říct o ty peníze mami a musíš říct kolik chceš " vypadlo z nás unizono a začali jsme se smát. "Prosím peníze... a dva tisíce" hlásila mamina do bankomatu zcela vážně a očekávala nějakou reakci poté co vyslovila požadavek směrem k obrazovce. To už bylo ale všechno moc daleko. My s bráchou jsme se řezali jako blbci až nám tekli slzy jako hrachy a gebili jsme se na celé kolo jak jsme maminu napálili. Mamka se najednou otočila, zjistila že jsme si z ní opět vystřelili a začala nás častovat nevybíravými nadávkami tipu ... "vy hajzlíkové jedni, parchanti jedni zatracení, co jsem to vychovala za sajrajty, že si ze mně takhle utahujete vy dva lotři"... To jsme byli už úplně zlomený nad zemí a snažili jsme se jí aspoň trochu v tom smíchu omluvit, že to krásně zbaštila i s navijákem a že to chtělo natočit a dát do televize, že by za to byla přinejmenším kamera ... Na to stačila jen říct, že kdybych to natáčel tak nás oba zahrabe za živa pod zem a bylo vystaráno. Brala to s nadhledem, tak jak bylo u nás zvykem... Všichni jsme se tomu smáli ještě další půlhodinu, protože v takovém stavu nešlo jednoduše odjet a nevyužít tu krásnou situaci...

Nakonec jsme maminu samozřejmě vybírat z bankomatu naučili. Také jsme jí asistovali při prvním nákupu v obchodě a v dalších prvních platbách aby ji nikdo neokradl...

Plyne z toho, že ti naši starouškové jsou občas dost bezradní. Někdy více, jinde méně odhodlaní se s tím popasovat. No a když to jednoduše nejde, tak jako to nešlo naší mamině, tak musí nastoupit obyčejná improvizace a je o zábavu postaráno! Protože kdo jiný než máma se svými syny by si měli umět ze sebe udělat legraci?! 

Nikdy nám to neodpustila, i když to vlastně zapomněla ihned poté co si za vybrané peníze koupila své oblíbené cigarety značky BT tedy bétéčka... a jednu vykouřila aby se uklidnila...

Mamino, byla jsi v té situaci jedinečná, tohle je fakt škoda, že jsem neměl sebou kameru!!! Jsi úžasná !!!

Tvoji sičáci V+M !!!

 

Autor: Vladimír Rýdl | úterý 18.12.2018 21:02 | karma článku: 24,19 | přečteno: 1204x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 120
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik