Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Měsíc sem měsíc tam...

Pamatovat si kdy má vaše nejbližší okolí narozeniny, svátky a jiná výročí je nadlidský úkon. Můj táta to uměl každý rok okořenit, takže je na co vzpomínat... 

Přiznám se bez mučení že jsem asi po tátovi, ale to co se povedlo jemu se mi zatím nestalo. I když čím jsem starší tím více musím koukat do chytrých poznámek ať už v PC, mobilu nebo kalendáři abych si uvědomil kdo bude co slavit...

Narodil jsem se v červenci. Jednoho takového slavnostního dne jsme byli všichni nachystáni v našem pražském bytě a začali jsme s oslavou. Zábava běžela jak měla, byla legrace, pití a jídlo všem chutnalo. Své dva syny jsem při těchto rodinných oslavách viděl vždy jen když se rozdával dort a jiné sladkosti nebo když se oslavenci gratulovalo a předávali se dárky.

Ke konci toho dne, když jsme zůstali se ženou sami v obýváku jsme si vzpomněli na mého tátu. Začali jsme rozebírat jak se asi má, jak se mu a jeho rodině daří a jestli ještě zavolá aby mi popřál k těm mým narozeninám. Táta bydlel mimo Prahu a bylo zvykem, že mé narozeniny se slavily v prvním termínu u nás doma s "pražákama" a hned poté s celým "zbytkem" mé rodiny v rodném Chomutově. Tentokrát to ale nevyšlo a tak byla jen jedna oslava, v Praze. Jak už to tak bývá děti se postarají o to, že zapomenete každou myšlenku, kterou jste se rozhodl rozvinout a dotáhnout do konce a svým křikem na sebe strhnou pozornost. No a to se stalo i u nás, když nás z našeho rozjímání vytrhli kluci svým křikem, když se hádali o to kdo bude teď u počítače.

OK. Vše šlo dál, život běžel každodenním tempem až byl srpen, týž den jako v červenci co jsem slavil narozeniny. Vyšlo to opět na sobotu a po obědě mi zazvonil telefon. Koukám kdo mi to volá a on TÁTA! Skvělé, rád ho uslyším... "Ahoj tati copak se děje? Všechno v pořádku?" začal jsem. Na druhé straně se ozvalo: "ahoj Ládo, to víš že jo, vše je v pořádku! Chtěl bych jen synku k těm dnešním narozeninám popřát všechno nejlepší a tak ti volám" vysvětlil mi taťka svůj důvod telefonátu. "To jsi moc hodný tati, že mi voláš, a děkuji ti. Má to ale jeden háček víš?!" pokoušel jsem ho navnadit, jestli si náhodou nenapadne, že se spletl o měsíc... Nenapadlo. "Něco je v nepořádku Ládo?" zněla jeho okamžitá otázka. "Ne vůbec ne, jen že jsem ty narozeniny měl přesně před měsícem tati" Jen co jsem to dořekl, začal jsem se smát. Na druhé straně aparátu jsem slyšel jen takové drobné povzdechnutí a pak už tátovo  shrnutí celé situace: "Vždyť víš synku, že já na ty datumy moc nejsem a že si spíš pamatuju kdy mám vystavit fakturu než kdy ses přesně narodil, ale 21. to jsem se trefil viď?" začal se smát taky. "To víš že trefil táto a vůbec si tím nelámej hlavu, nic se neděje. Jsem rád že jsi zavolal, mám tě rád a děkuji za to" byla má odpověď... 

Povídali jsme si potom ještě asi deset minut a říkali si, že příště to určitě vyjde a že to oslavíme ve správný den všichni pohromadě. To se taky povedlo. A potom ještě hodněkrát .

Letos jsem ale své padesátiny bohužel slavil už bez táty, protože v únoru roku 2014 odešel. Odešel napořád. Takový je život. Dnes mohu s naprostou upřímností říct, že datum tátových narozenin a úmrtí vím zcela přesně. Při každé oslavě rodinných narozenin i teď blížících se vánočních svátků si na něj vždy vzpomenu, pohladím ho po tváři a promluvím si s ním. 

Táto jsi tu se mnou pořád, mám tě rád a ty zapomenutý narozeniny jsou v pohodě ...

Tvůj Láda

Autor: Vladimír Rýdl | středa 19.12.2018 16:27 | karma článku: 12,12 | přečteno: 224x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 120
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik