Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Potkal jsem ji na chodníku ...

Stalo se vám někdy, že jste se s někým potkali, pozdravili jste se a nevěděli jste kdo to byl? Tak to jste tu správně! Já taky...

Nevím proč, ale občas mi přijdou na mysl události staré i několik desítek let. Jakoby se vynoří, ťuknou a připomenou se a zase ustoupí. Naštěstí mám poznámkový blok a mohu si tu vzpomínku ihned zapsat a později až přijde čas, napsat povídku. Tady je jedna z nich, z minulého století...

Byl jsem na vojně. Rok se s rokem sešel a já se dostal domů na delší volno. Těšil jsem se, že pojedu domů, pořádně se najím, obleču si civil a hlavně půjdu mezi normální lidi! Po příjezdu domů jsem se nemohl skoro minutu hýbat jak mě mamina mačkala a tulila se ke mně. Klasická reakce maminek, když svojeho chlapečka nevidí třičtvrtě roku. Tak jo, poté co jsem prošel uvítacím výborem, maminčinou masáží, vletěl jsem do vany a udělal ze sebe člověka. Koupat se v teplé vodě a nemuset koukat, že už vám někdo stojí za zády a řve na vás "dělej vole už vypadni, já chci taky teplou vodu" je neskutečný zážitek. Oblékl jsem si to nejlepší co doma bylo, sedl ke stolu k večeři a s chutí jsem se najedl. Byl jsem podroben výslechu, takže mi jídlo trvalo místo deseti skoro dvacet minut. Mamina vůbec nechápala, že chci jít ven a ne odpovídat na otázky. Samozřejmě s nadsázkou... Taky jsem jí moc rád viděl, tátu a bráchu samozřejmě taky.

Konečně jsem vypadnul ven. Mobily nebyly, takže jsem zavolal z budky před domem na pevnou kamarádovi, že jsem už doma a že se chystám na tu diskotéku co mi psal že bude. "Jasně, doraž na osmou to bude akorát, dáme pivko a těším se až budeš vyprávět vole" byl celej říčnej až se potkáme. Šel jsem tedy do Armáďáku a cestou přemýšlel koho tam asi potkám. Měl jsem to z domova kousek, asi patnáct minut volnou chůzí. Když jsem šel po chodníku u jednoho domu, přemýšlel jsem nad vším a ničím, najednou jsem si všimnul, jak naproti mě jde nějaká holka. Hlavu měla skloněnou dolů a koukala do chodníku. "Proč tak hezká holka kouká do chodníku, copak nevidí, že naproti ní jdu já a chci se jí líbit?" dělal jsem si srandu sám ze sebe. Jak jsme se k sobě blížili, začal jsem se na ni dívat čím dál tím víc. Šel jsem pomalu, ona taky. Pomalu zvedala hlavu až se napřímila a když byla těsně přede mnou řekla "ahoj Vláďo"... "ahoj" zněla moje překvapivá odpověď. Z mojeho výrazu pochopila, že nevím kdo je a jen dodala: "ty si nepamatuješ kdo jsem viď?". No a já, jak jsem byl překvapený a rok jsem neviděl ženskou, tak jsem blbec odpověděl: "ne, nepamatuji". Na to konto se zase rozbrečela, sklonila hlavu a odcházela dál...až se mi ztratila z dohledu.

Co vám budu vyprávět?! Nevěděl jsem kdo to byl a bylo mi to jedno. Mrzelo mě to, ale neřešil jsem to, protože jsem byl plnej chtíče potkat se se svými kamarády a možná se přitulit k nějaký holce na parketu...

Do dnešního dne nevím kdo ta holka byla. Asi se to už nikdy nedozvím a je mi to líto, že jsem ji nepoznal. Prostě jsem měl tmu. 

Někdy se to halt stává, že jeden nepozná jednu a ta ho zná jménem...

Tedy, ještě jednou promiň, neznámá uplakaná. Já tě prostě nepoznal.

Vladimír

Autor: Vladimír Rýdl | středa 6.2.2019 21:25 | karma článku: 20,48 | přečteno: 943x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 120
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik