Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O vteřinu napřed...přesto pomalu

Dalo by se říct, že zažívám taková deja vu. Občas jsem myslí napřed, víc za realitou než normálně. A o tom, a o těchto prožitcích bych vám dnes chtěl napsat...

     Stalo se mi to mnohokrát, většinou to jsou obyčejné prožitky, někdy se podaří prožít silnější a příjemnější obraz, ale jednou se mi stalo něco, co nebylo příjemné. Když řeknu, že to zachránilo život jednomu řidiči, nejsem daleko od pravdy. Bohužel ale jeden lidský život byl zmařen.

Tady je příběh, který se skutečně stal...

     Byl jarní den, slunce se opíralo do čelního skla a já se už viděl doma. Měl jsem to domů ještě nějakých 33 kilometrů. Měl jsem hlad, těšil jsem se na kluky, až si s nimi aspoň trochu pohraju než půjdou spát.

     Ta křižovatka je naprosto přehledná. Jde o křižovatku tvaru "T" která byla řízena semafory. Ty fungovaly jak měly. Přijížděl jsem z vedlejší silnice a zastavil jsem na červenou. Viděl jsem zprava dojíždějící auta, která také postupně zastavila a čekala na svůj signál. Zleva jsem si všimnul, jak u přechodu pro chodce zastavil velký, těžký náklaďák s přívěsem. Zastavil přesně u přechodu, takže mezi ním a přechodem, při pohledu shora bylo snad 40 cm. Nic, říkám si, je to řidič z povolání ví co dělá.

Na protější straně, z mého pohledu, stála na přechodu pro chodce stařenka a ještě někdo. V momentě, když jsem ji uviděl, prožil jsem ono deja vu... Zcela zřetelně jsem viděl, jak vchází na přechod, jde na červenou a štráduje si to na druhou stranu přímo pod kapotou náklaďáku. V ruce měla síťovku s drobným nákupem. V momentě, kdy tohle mé deja vu skončilo už bylo na vše pozdě. Tedy na záchranu jejího života. Jediné co jsem dokázal v té rychlosti udělat bylo, že jsem zatáhnul za ruční brzdu, vyletěl z auta a začal mávat rukama na řidiče náklaďáku aby zastavil a na tu pani aby se vrátila...

Bylo to tak rychlý, bylo tak náhlý, že jsem už jen slyšel jak zařadil jedničku, rozjel se, zařadil další půlku a pak jen vyděšeně koukal a díval se mi do očí... V jeho očích jsem viděl otázku, kterou nikdy neřekl: "co jsem udělal?"...

"ty vole tys tu ženskou přejel" hulákal jsem na něj! ... Babička byla bohužel už po smrti, protože ji porazil přední částí auta a pak zadním kolem rozdrtil lebku. Pamatuji si jen na její tlumené zasténání, něco jako "ježiši"... už ani nevím...

     Úplně se mi teď zase rozklepaly ruce, když o tom píšu a vzpomínám na to. Je to ale silnější než já a chci se o to podělit. Asi tím rozpoutám diskusi o tom proč jsem jí já nebo někdo další nepomohl, proč ji ten řidič přejel, proč to či ono... Věřte, že jsem vše viděl a později dosvědčil u soudu. Vše bylo tak rychlé a pomalé zároveň, jako ve filmu... Řidičova chyba to nebyla. Ta paní šla na červenou. On jí vidět nemohl, protože mu šla bezprostředně pod autem. On skoro celou dobu koukal na svou šipku, protože chtěl odbočit ke mně, doprava. V momentě, když mu padla zelená, byla babča zhruba v polovině auta a on ji neměl šanci vidět! Bylo to všechno tak rychlé, že nešlo nic dělat!!!

     Bohužel se to stalo. Bohužel pro všechny. Víte, mám ze své pracovní praxe s podobně těžkými zážitky zkušenost a proto jsem se choval "automaticky", tak jak jsem byl naučený. ČLOVĚK VYPNE VŠECHNO A NASKOČÍ MU AUTOPILOT!!! 

     Díky němu jsem dokázal celou řadu situací přežít, nezbláznit se z toho. Díky tomu jsem se po celé věci dokázal podívat do očí své ženy, svých synů, políbit je, obejmout je a být spokojený. Díky tomu jsem byl schopen vše dosvědčit u soudu a řidič nepřišel o papíry a poté co se z toho psychicky dostal snad zase řídil...

     Přál bych si, aby se takovéto situace neopakovali, aby lidi na cestách a přechodech neumírali, ale to asi není možné. 

     Vždycky když si na tenhle příběh vzpomenu, začnu se mít "zase rád" a uberu plyn a říkám si, že není kam spěchat.

Přeji vám krásný večer a pokud budete zažívat deja vu, tak příjemné. 

Váš Vladimír

 

 

Autor: Vladimír Rýdl | středa 4.9.2019 18:42 | karma článku: 13,37 | přečteno: 327x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 176x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 282x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě... V Pánském klubu ...

Kdo z chlapů by nechtěl mít svůj Pánský klub? No pánové já, tedy, my na střední jsme takový měli. Byl tuze vydařený, protože ač neplnoletí, byli jsme v něm výtáni ...

11.12.2022 v 18:40 | Karma: 16,10 | Přečteno: 375x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě: obyčejný víkend ...

Víkend na který nikdy nezapomenu... jeden si myslí, že toho v Praze není až tolik co by tě mohlo překvapit. Omyl! Tento víkend byl fakt plný zážitků, posuďte sami ...

28.11.2022 v 11:37 | Karma: 19,32 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě, poprvé v kostele ...

Za poslední rok jsem zažil několikrát takový ten pocit, že "musím" jít za každou cenu do kostela. Byl jsem čímsi přitahován, potřeboval jsem zažít ten prostor, tu atmosféru. Naposledy to bylo letos o Velikonocích. Potom dnes...

23.10.2022 v 13:17 | Karma: 11,98 | Přečteno: 344x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Čtvrteční rána s pětatřicítkou ...

Známe se dlouho. Musím říct, že to byla jasná volba, na první dobrou. Hned mi padla do oka a já už nemohl a nemohu jinak. Neumím to ani vysvětlit, prostě jsem ji viděl a bylo jasno...

7.7.2022 v 10:07 | Karma: 6,34 | Přečteno: 166x | Diskuse| Miniblogy

Vladimír Rýdl

Zůstanu jí navždy věrný...

Když jsem ji před několika lety poznal, věděl jsem, že je to láska na první pohled. Věděl jsem, že o ní chci zjistit co nejvíc, že ji chci zažít, že chci aby mi pronikla pod kůži...

6.6.2022 v 10:38 | Karma: 12,48 | Přečteno: 305x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Škola hrou, navždy ...

Psal se rok 2013 a já se rozhodl, že se pokusím absolvovat Vysokou školu Báňskou v Ostravě, obor Pozemní stavitelství, formou dálkového studia při zaměstnání, každých 14 dní čtvrtek a pátek...

26.5.2022 v 20:32 | Karma: 15,20 | Přečteno: 311x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... Déjá vu..

Občas se člověku stane, že se čirou náhodou dostane do situace, kterou už prožil, v níž se ocitl. Že se ocitne na místě, které mu zůstalo v srdci, v hlavě. Přesně tohle jsem včera prožil...

6.4.2022 v 20:48 | Karma: 14,30 | Přečteno: 364x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... padlo na mně štěstí

Tuhle část roku mám nejraději. Myslím tím začínající jaro, když fóglové řvou, sluníčko svítí, zapadá až později než ve čtyři, jeden se může svlíknout ze zimních doplňků, aby je zase v podvečer navlíknul...prostě jaro...

16.3.2022 v 9:36 | Karma: 10,60 | Přečteno: 230x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... poprvé na kole

Jsem zmatkař, tedy občas, ale to se stává i zkušenějším ne? Rozhodl jsem se, že vyzkouším kolo. Ne obyčejné, ale sdílené, aby to byla prča jak se patří ...

8.3.2022 v 11:37 | Karma: 10,93 | Přečteno: 298x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... na skok v Praze.

Nebyl jsem tam fakt dlouho. Nestačil jsem se divit co všechno jsem zapomněl. Na co všechno jsem zapomněl. Teď jsem si to připomněl...

2.3.2022 v 12:15 | Karma: 12,50 | Přečteno: 312x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Co to máš na tý hlavě???

V mládí jsem hodně experimentoval s vlasama. Bylo to krásné období, kdy jsem byl "rebel" a mohl si díky pochopení rodičů s vlasy dělat téměř cokoliv ...

1.2.2022 v 11:29 | Karma: 16,53 | Přečteno: 491x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Zavři oči brouku ...

Byl jsem mladej, dychtivej po prožitku, důvěřivej a plnej zájmu o druhé pohlaví, prostě kluk po škole co čeká na vojnu ...

31.1.2022 v 9:51 | Karma: 21,56 | Přečteno: 500x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Jednou Pražák, dycky Pražák ...

Jak to asi dopadne, když se Pražák rozhodne odejít po 33 letech z Prahy jinam? Bude mít nálepku Pražáka nebo bude právoplatným členem společnosti místa, kde chce žít? ...

25.1.2022 v 12:32 | Karma: 21,65 | Přečteno: 776x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Nebuď na něj taková ...

Vztah mezi dvěma by měl být založen na vzájemné důvěře, tolerantnosti, lásce, pochopení a chtění. Nic nejde lámat přes koleno. I když ...

13.1.2022 v 11:00 | Karma: 14,33 | Přečteno: 386x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Koukej ...

Nedávno jsem byl očitým svědkem nebezpečné situace na silnici, při předjíždění. Do dnes je na tom místě pomníček. Zcela zbytečně, domnívám se ...

12.1.2022 v 8:49 | Karma: 19,01 | Přečteno: 540x | Diskuse| Letní povídka
  • Počet článků 120
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik