Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem ...

Tohle pořekadlo znáte asi každý. Ne každý má ale doma Zrzku, která na něj občas mluví "po jejich", takže jí jeden nerozumí a vypadá jako nevzdělanec ...

Převedeno do reality bych dané pořekadlo přepsal asi takto : "kolik nářečí a dialektů znáš, tolikrát jsi upotřebytelným partnerem. Posuďte sami.

V praxi to znamená, že i ten malej Cipísek občas použije něco, čemu já pražák naplavenej nerozumím. U něj je to ale občas dětská vynalézavost, tvořivost, protože on dokáže občas úžasný věci.

Tak třeba, jednou když byla Zrzka s Cipískem u mě, tak jsem ohlásil, že jdu na toaletu. Cipísek z toho za chvíli udělal "topaletu" a musel nutně jít taky na tu topaletu! A jak mu asi máte rozumět, když vám s vážnou tváří sděluje "Vládí já musím na topaletu". Tak jsem samozřejmě netušil kam potřebuje jít, ale věděl jsem, že to určitě bude u mě v bytě.

Nebo, opět má topaleta a prkýnko na ní. Když tu byl poprvé a šel čůrat (to byl ještě záchod) tak najednou začal radostí u čůrání křičet... "Vládí, ty tu máš plno kamejčků"...Já na to "čeho tu mám plno Cipísku?" "No přeci kamejčků ne, podívej" a ukazoval na záchodové prkýnko, na kterém byli kamínky v různých tvarech a barevném provedení. 

Jednou si takhle jdeme za ruku se Zrzkou po Šumavě a najednou z ní vypadne. "Miláčku podívej, to jsou ale kápata"... Já zůstal stát s otevřenou pusou co to??? "Lásko, jaký kápata ty brďo?" "Dyk se podívej na ty krásný kapky deště ne?!" ... takže kápata jsou kapky deště. Taky novinka pro pražáka.

... a ještě lepší bylo při jednom výběhu, když jsme na Šumavě hledali kudy tudy vede cestička do civilizace, tak Zrzka opět zaperlila, když mi vysvětlovala cosi a najednou povídá: " ...podívej támhle na ten přejvaž, tam doběhneme a mělo by to být v pohodě víš"... A já opět nevěřícně: "kam chceš běžet?" "No na ten přejvaž a za ním už je to světlé, takže tam bude větší prostor ne?" divila se, že jí opět nerozumím. Nakonec se z toho vyklubal horizont...

No a už vůbec nemluvím o tom co je to suden, nožíky nebo loch... To jsem byl úplně vedle a nevěděl jsem kam či pro co mě to posílá, když jsme byli u rodičů. Víte co ta slova znamenají? Já už taky...

A tak bych se rád přiznal, že se už třetím rokem snažím tý mojí krásný Zrzce porozumět. Někdy to je na první dobrou. Někdy ale koukám jako tele na vrata. Vždycky se tomu ale oba od srdce zasmějeme. Někdy se u toho s úsměvem pohádáme, protože já tvrdím, že takovou "blbost" nemohl nikdo na jihu nikdy vymyslet a ona nechápe, že já nechápu. 

Nejdůležitější je, že se pak vždycky pochopíme a rozumíme si. Tedy občas jsme muž a žena a to si potom už zase nerozumíme. Jsme přeci z Venuše a Marsu nebo ne? 

 

Autor: Vladimír Rýdl | čtvrtek 9.1.2020 23:00 | karma článku: 11,76 | přečteno: 588x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 120
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik