Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

K čemu je dobrá nemocenská?

Troufám se zařadit mezi ty, kteří marodí velmi zřídka. Neschopenku si nechám vystavit tak jednou za deset let. Přišla ta pravá chvíle na vystavení ...

Drželo se mě to jako klíště. Před svátky jsem to zkoušel vyležet a povedlo se. Tedy, myslel jsem si, že se to povedlo. Asi jenom z části.

Běhání po Šumavě průduškám moc nepřidalo, ale asi jsem to měl v sobě no. Naštěstí se to rozjelo až po návratu z hor, o to to bylo možná zajímavější a tak jsem musel k lékaři.

"Máte chycený průdušky, takže antibiotika a neschopenku jo?"... 

"No jestli je to nezbytný paní doktorko, tak asi jo" snažil jsem se vzdorovat, leč marně. Aspoň jsem se konečně seznámil s E-neschopenkou a E-receptem. Ty vole vono to funguje! I když to tedy přijde někdy i po několika minutách, tak funguje. Za mně, cajk.

První den jsem prospal. Klasicky jak je člověk znavenej kašláním, slabostí a tak, tak prostě ležíš, piješ tisící šálek čaje a říkáš si, už aby ty antibiotika zabraly. Druhý den jsem už i zapnul televizi a začal listovat kanálama. 

Na co jsem přišel? Že mám strašně moc rád nezávislé filmy, tvorbu třeba španělů, francouzů, dánů ale i jiných zemí. Najednou jsem nestačil sledovat tu záplavu filmů, která je k dispozici na nejmenovaných TV kanálech. Začal jsem objevovat, že jsem vlastně téměř zdráv, při pohledu na malého chlapce, který se ocitne zcela sám uprostřed velkoměsta Bombaj. Musí se vypořádat s nástrahami svého života, musí přežít, postarat se sám o sebe, o svůj holý život...

Nebo zjistíš, že koukáš na životopisný film o Williamovi Shakespearovi a jeho rodném městě Stratford, kde se odehrává skvěle vybarvený příběh, poté co se vrátil zpět za svou rodinou. Najednou se jeden dozvídá takové věci o kterých nemá ani páru. O něm, o jeho přátelích, zemřelém synovi a dvou žijících dcerách, manželce, která ho milovala atd.

Nebo skvělý film z roku 2018 "Šampioni". Tohle je krásný náhled na to jak bychom se mohli chovat k "postiženým" lidem, kteří se chtějí zapojit do sportovního života. Příběh vypráví o tom, jak se právě tito chlapíci snaží probojovat v basketbalové lize postižených do předních pozic tamní soutěže. U toho jim pomáhá trenér, který to dostal za trest. No a pak už je to o vzájemném poznání, úctě a pochopení. Prostě příjemné téma, dobré výkony neherců a zajímavý příběh. Opět něco k zamyšlení ze stále více zajímavější španělské produkce.

No a třeba "Složka 64" Dánská kriminálka na základě skutečných událostí... Film, který tě přitáhne k posteli či křeslu a nutí tě celou dobu sledovat co se to vlastně dělo a jak se vše vyřeší. Jeden bláznivý doktor a sterilizace dívek v Dánsku... Velmi zajímavý film.

Když tě přestane bavit televize, tak je tu hromada knih. Stále ještě jsem nepřečetl všechny knihy co mám po mamině viz můj článek https://vladimirrydl.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=692244, takže je o zábavu postaráno. 

Chtěl bych jen sdělit svůj pocit, že nikdo nejsme nenahraditelní. Měli bychom se postarat o své zdraví, tak jako o nic jiného, protože když nebudu zdráv, nebude NIC co mám tolik rád. Žádné přemlouvání "pojď do práce, to zvládneš" apodobně za to nestojí...Kdyby tehdá mamina poslechla mé a bráchovo "volání" ať si zajde k lékaři, třeba mohlo být vše jinak... třeba. A nebo taky ne, kdo ví. Jenže ona měla svojí hlavu...

Přeji Vám tedy úspěšný týden a rok 2020, buďte zdrávi, nechť Vám v ruce přistane skvělé kniha, nechť se Vám podaří najít ten nejvíc zajímavý film, který Vás zasáhne, tak jako všechny mé filmy, které jsem za posledních 14 dní shlédnul. 

Jo a ještě jeden efekt to vše má, ač nemocen, tak si přijdu plný zážitků z toho všeho co vstřebávám a to se pak odráží na mých snech. Nekecám, každou noc mám takové sny, že bych o tom mohl zase psát milion povídek... tak jako byla úplně moje nejvíc první povídka o snu ve snu. https://vladimirrydl.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=684875... takže se máte třeba na co těšit.

Pěkný den...

 

 

 

Autor: Vladimír Rýdl | pondělí 13.1.2020 16:45 | karma článku: 11,52 | přečteno: 691x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

  • Počet článků 120
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik