Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pošli pražáka do Ostravy a bude sranda...

Je tomu už pár let co jsem jezdil na studia do Ostravy. A protože jsem to tam neznal, spoléhal jsem na sebe a místní. Do toho můj zmatek a je vystaráno...

Byl jsem přijat na vysokou školu, abych si při zaměstnání doplnil vzdělání, protože jsem byl perspektivní. Tak jo, řekl jsem a začal jsem ladit vše potřebné. První co bylo nutné vymyslet, bylo, kdy budu jezdit a jakou formou to zvládnu. Škola byla jednou za čtrnáct dní a to sebou neslo drobnou komplikaci. Na vše jsem si musel brát dovolenou. Když jsem to oznámil doma, zavládlo zděšení, protože představa, že pět let jezdím na dovolenou sám a to jen do Ostravy nebylo nic moc. Nakonec to nebylo tak strašné, ale…

Jako druhé jsem plánoval, jak budu cestovat. Jet ráno ve čtvrtek prvním vlakem a být na osmou ve škole bylo nemožné. Štěstí mi přivedlo do cesty kamarádovu maminu a tak jsem mohl spát u ní. Bylo to k nezaplacení. Tady však začala má první zkušenost s ostravským prostředím a mým zmatkováním!!!

Škola byla vždy čtvrtek a pátek od rána do odpoledne. Musel jsem tedy ve středu odcházet z práce dřív, abych byl do osmi v Ostravě. Návrat byl v pátek večer.

Tak jo! První jízda do školy, nové prostředí, seznámení se s paní Evou, to vše bylo naplánováno a mělo to klapnout. Jenže! To bych nebyl já, abych nezmatkoval. Do toho deset deka smůly s poruchou na trati a bylo vymalováno. Nejenom, že jsem málem umrznul ve vlaku, protože netopil, ale ztratil jsem tři hodiny života čekáním na opravu uprostřed polí bez wifiny!!!

Do Ostravy jsem přijel místo v devět až kolem půlnoci a co teď???

"Kde je tramvaj ty vole? Kudy se k tý Evě dostanu? Mám málo dat na mobilu a chce se mi kadit, takže sebou musím mrsknout, ať to stihnu " myšlenky jako ze správný komedie.

Rozhodl jsem se vsadit na jistotu a před nádražím jsem oslovil chlapíka, který se tvářil jako taxikář. Zeptal jsem se ho, jestli by mě odvezl do ulice Novákových 1042 a že spěchám. "Jo jistě, šéfíku, pojďte jedem. Za chvilku tam jsme ". OK, pomyslel jsem si. Ze zvyku jsem koukal po okolí, abych když tak chytil nějaké záchytné body, kdyby náhodou…

Ty vole, ještě že jsem koukal… "Tak jsme tady pane, bude to 180,-Kč ". Podíval jsem se z okna a nevidím číslo popisné ani název ulice. "Jste si jistý, že tohle je Novákových 1042?"

"Jo jistě, přejdete tenhle trávník a jste tam, podívejte navigace mi to ukázala. Takhle je to pro vás rychlejší, než kdybych tam zajížděl úplně před vchod." 

Zaplatil jsem, uvěřil a šel tím směrem, co říkal. Jdu asi pět minut a pořád nic. Jsem snad úplně blbej nebo co? Vždyť tu žádný takový číslo není a v jaký to jsem vlastně ulici? Zkusil jsem zapnout data a najít se na mapě. Data pomalá, nutnost použít toaletu se stupňovala, začal jsem chytat hysterák, že jsem fakt úplně v prdeli, že to nedám… Mapa se po chvíli rozsvítila a já zjistil, že jsem asi tři kilometry mimo! No to si ze mě dělá prdel ty vole!!! Byl jsem fakt naštvanej, proč mi tohle udělal.

Co teď Vladimíre, šlo mi hlavou. Prvně se musíš někde vyprázdnit ty vole, pak najít dalšího taxikáře a dorazit k Evě.

Měl jsem návaly a tak jsem musel vyřešit tlaky v podbřišku. První velkej strom to odnesl a já to doslova "vysypal" z kalhot. Bylo to o fous. OK, teď se nějak dostat k Evě. Zkusil jsem vytočit telefonní číslo, které jsem si zapamatoval z taxikářova auta a on to zvedl! "Hele víte, že jste mě vysadil tři kilometry od požadované adresy?" reagoval jsem na jeho vyděšený výraz. Omluvil se, že je ve Vítkovicích a že u mě může být tak za dvacet minut a že mě hodí fakt na správnou adresu. "To bych prosil a pojeďte je mi fakt zima" snažil jsem se být pořád vlídný. 

Nakonec jsem se dočkal, drožkař přijel a dovezl mě tam, kam jsem chtěl. Proč se spletl vlastně ani nevysvětlil a mě to bylo už jedno. Byl jsem rád, že jsem konečně našel mé ubytování.

Jaké další příhody se mi na studiích povedlo zažít? To se pokusím popsat v dalších povídkách…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vladimír Rýdl | čtvrtek 19.11.2020 13:12 | karma článku: 19,86 | přečteno: 1401x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 264x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mistrovství v hokeji denně ohlídá 1200 policistů, zakážou lety dronům

7. května 2024  13:04,  aktualizováno  13:34

Praha a Ostrava se skoro na tři týdny promění na hlavní města světového hokeje. Od pátku 10. května...

Železniční koridor na Moravu stojí, vlak v Pardubicích usmrtil člověka

7. května 2024  13:23

V Pardubicích po poledni vlak srazil a usmrtil člověka. Provoz na železničním koridoru na Moravu je...

Putin se na inauguraci ujal dalšího mandátu, předloží jméno příštího premiéra

7. května 2024  10:11,  aktualizováno  13:19

Ruský prezident Vladimir Putin při úterní okázalé inauguraci v Kremlu zahájil svůj pátý mandát v...

Na Pražském okruhu se převrátil náklaďák, přes svodidla omezuje oba směry

7. května 2024  11:14,  aktualizováno  13:18

Na druhém kilometru Pražského okruhu u Jesenice havarovalo nákladní auto, které se převrátilo na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 120
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik