Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Někdy slova nestačí ...

Dnes jsem si opět uvědomil, že někdy skutečně nelze vyjádřit slovy to co člověk cítí, vnímá, myslí. A tak se může stát, že jeden kouká druhému do očí a nechá ho tam číst ...

Tenhle zmiňovaný pocit jsem naposledy zažil, když jsem se nevědomky loučil se svým tátou. Týden na to zemřel.

Byli jsme spolu sami, pomáhal jsem se mu umýt a obléknout do pyžama. Když jsem ho mazal konopnou mastí, nechtíc jsem trochu přitlačil a táta s bolestivou grimasou jen syknul, že ho to bolí. 

"Promiň, nechtěl jsem" byla má odpověď. Měl rakovinu v pokročilém stádiu, metastázy po celém těle a byla otázka času, kdy se to stane. Stalo se to týden poté.

Tak jsem ho prostě umně namazal, ošetřil vše, co bylo třeba a zůstali jsme tam oba jen tak sedět. Koukali jsme si do očí a vše co jsme chtěli, jsme v nich četli. To, že to tak bylo, si jeden uvědomí, až když je po všem. Ale do smrti nezapomenu na ten moment, kdy jsem mu koukal do jeho hlubokejch očí, on do mých a oběma nám tekly slzy. Byly to ale slzy smíření, odhodlání, vlastně i štěstí a obrovské lásky a poděkování, že jsme to spolu zvládli. Celej život! Nezapomněl jsem ho lehce obejmout a dát mu dobrou noc.

Ovšem, ne každé koukání do očí musí být tak silné, emotivní a smutné. Jak jsem psal v mé povídce ze střední, dokázal jsem se dívat do očí klidně 25 minut a ani u toho nemrknout! No bodejť by ne, když na druhý straně seděla krásná kadeřnice Bohuna a "provokovala" mě těma svýma kukadlama. 

Já byl stydlín, tak jako jsem vlastně pořád, ale nechal se jí naočkovat, že budeme hrát hru, kdo vydrží tomu druhému koukat do očí bez mrknutí déle?! O co jsme hráli už ani nevím, snad o rande, ale jedno vím jistě. Prohrál jsem, na randeti jsem s Bohunou nebyl, protože jsem se fakt styděl. Ale kukadla měla excelentní!

Anebo jiná příhoda. Taky popsaná v mé povídce. Jdeš si po ulici, naproti tobě jde hezká slečna, pláče, ale přesto ti stíhá koukat do očí. No a ty se do jejích taky zakoukáš a nechápeš! Koukáš jako tvrdý Y, ale pořád nic. 

"ahoj Vláďo, ty mě nepoznáváš viď?" bylo to jediné co jsem od ní slyšel. A já vůl zabedněnej jsem jen odpověděl "ne". No a to je vše. Takže tím chci jen říct, že přestože jsem měl tu možnost koukat do těch hlubokých studánek, NIC jsem tam nevyčetl, ani její jméno, tak jsem byl slepej.

V poslední době se snažím číst v očích mojí krásný Zrzky a Cipíska. Věřte, že občas je to větší fuška u seržanta, ale Zrzka umí taky koukat, to tedy jo. No, co naplat. Každej z pánů mi dá jistě za pravdu, že i kdyby nám ty naše ženy oči postavily na vrch hlavy, NIC v nich nepřečteme! Protože jsme přeci z jiný planety a neumíme ženskořečtinu! Tedy občas …

Nic si z toho ale nedělám. Čtu jen to, co číst chci, písmem psaným nepohrdám. Oči, ze kterých chci číst se snažím vnímat. Pokouším se do nich odrážet můj úsměv na rtu a tak by to asi mělo být. Důležité je se z toho nezbláznit.

Mějte prima večer, týden, rok i život. A občas se do těch nastavených očí podívejte pořádně! Ale nechtějte tam vidět všechno a hned, to nefunguje.

Váš Vladimír, stále ještě Pražák 

 

Autor: Vladimír Rýdl | pondělí 25.1.2021 22:49 | karma článku: 12,26 | přečteno: 249x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 120
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik