Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Už brzy se dočkáš ...

Čekání je někdy nesnesitelné, je to strašně dlouhá doba, než se dozvíš "cosi". A pak se to stane. Najednou víš na co si čekal. Ta informace je někdy nejdůležitější v tvém životě, jindy může být zcela zbytečná... Ne tak pro mně.

Jedno vím jistě. Tohle psaní mi pomohlo v mém životě. Jsou tomu bezmála tři roky, co píšu, je to ohromná dávka povídek! Za to jsem strašně moc rád. Sám tomu pomalu nevěřím, ale je to tak.

Na začátku jsem netušil, kam to všechno bude směřovat. Vlastně jsem měl určitou představu, chtěl jsem se totiž "propsat" do knížky a chtěl jsem napsat skutečnou knihu! Ano, tak troufalý jsem byl. Měl jsem svůj sen, svou představu. Ta se časem obrousila, možná převrátila do jisté podoby exhibicionismu, za což se nestydím. Myslím si, že každý kdo na sebe poví světu, co si právě myslí, je tak trochu exhibouš. A to bez urážky.

Mně se v mých povídkách občas daří na sebe "vyblejt", jak říkám hodně věcí. Mám však obrovskou výhodu, že jen já a mé nejbližší okolí víme, co je skutečná pravda, co fikce, co lež… Vždycky je to na mně a na vás co si z toho odneseme. A protože mě to stále, nebo spíš už zase baví, tak se právě snažím o další "fikci", nebo pravdu, nebo snad lež? Hm, uvidíme…

Už brzy se dočkám. Ano, ještě chvíli a budu tu zase psát o svém pocitu štěstí. O tom, že jsem šťastný, že jsem to dokázal, že jsem vydržel a že se mi to povedlo. Oč jde? Jde o to, že za jednu povídku budu slavit výročí a sice napíšu svou STOU POVÍDKU!!! 

Opět jsem inspirován svým okolím, svým životem, svými zážitky, vjemy, prostě vším co mi přináší radost, zamyšlení, chuť do života. O čem ta jubilejní stá povídka bude? To kdybych věděl, tak ji hned teď jdu napsat. Možná tuším, ale to záleží na okolnostech, na situaci. Možná… kdo ví?

Dnes jsem viděl jeden díl seriálu a zažil jsem dejavu… Byla v něm téměř stejná situace, jakou jsem zažil já v povídce "Ten peřiňák klidně vyhoďte". A sice, že hlavní hrdina přišel o své nejbližší, a když přišel za knězem, aby s ním sdílel bolest, tak ho vzal na místo, kde to velmi dobře znal, miloval. Tam uviděl starou, krásnou knihovnu a v ní máminy knížky, o kterých věděl že jsou, ale nevěděl kde, nevěděl že jsou zachráněné ! Byl to tak silný zážitek, že jsem s tím hrdinou začal ve stejný moment bulet, ale byl jsem zároveň hrozně šťastný, spokojený, že jsem si vzpomněl na maminu.

Děkuji energiím tam shora, že mi ukázaly tehdy cestu k tomu peřiňáku, že jsem před dům vůbec vyšel a zastavil ty chlapíky s peřiňákem a řekl, ať mě nechají do něj nahlédnout. Od té doby mám maminčiny knihy u sebe!  A do smrti mít budu. Zůstanou mým dětem, jako vzpomínky na babičku, na tátu, který ji miloval a  byl rád, že mu tu nechala takové bohatství, které může předat dál…

"Včera" jsem si uvědomil, že bylo na čase pochopit, co vlastně chci. Že chci být spokojený, šťastný. Že chci kolem sebe, svým nejbližším rozdávat radost, úsměv na tváři, dobrou náladu, pocit bezpečí, že se o ně dokážu postarat, když bude třeba, že tu pro ně vždycky budu! Že to při prvním problému nezabalím, že budu vytrvalý, silný!

Tedy, myslím, že jsem se právě "včera" dočkal. A možná se ještě dočkám dalších věcí, když se mi podaří napsat ta "poslední" povídka, která mi pomůže mezi "stovkaře".

Děkuji, že mě čtete, že vás občas bavím ...

váš Pražák 

 

Autor: Vladimír Rýdl | neděle 17.10.2021 18:01 | karma článku: 12,40 | přečteno: 281x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 264x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  15:35

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

Emigrantovi v USA pomohl s důchodem archiv StB, našli v něm doklad o zaměstnání

2. května 2024  15:15

Seniorovi žijícímu v USA pomohl s důchodem v ČR archiv Státní bezpečnost (StB). Právě v něm totiž...

U Prahy vykolejil v zatáčce osobní vlak. Jel 100 km/h, strojvedoucí v něm nebyl

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  15:13

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...

Poslanci budou jednat o zákoníku práce, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  15:05

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela zákoníku práce předpokládá...

  • Počet článků 120
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik