Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pražák na Šumavě ... padlo na mně štěstí

Tuhle část roku mám nejraději. Myslím tím začínající jaro, když fóglové řvou, sluníčko svítí, zapadá až později než ve čtyři, jeden se může svlíknout ze zimních doplňků, aby je zase v podvečer navlíknul...prostě jaro...

Dostal jsem chuť na oblíbený čaj a dortík v nedaleké kavárně. Občas sem zajdu, vezmu knihu, sednu se, popíjím, ujídám a čtu zajímavou knížku po mamině z peřiňáku.

Stejně tak jsem to chtěl udělat i včera. Cestou do kavárny jdu podél Vltavy, takovou pěknou alejí vysokých stromů. Jsou tam jak platany, borovice, smrky a snad ještě něco. Jsou dost vysoké a v jedné části u mostu, v takovém shluku stromů je vždycky nejvíc rušno. Nevím proč, ale v této části je vždycky nejvíc ptáků, největší rachot. Při pohledu do koruny stromů není vidět nic co by mělo tuhle četnost ptactva vysvětlovat, ale to je můj pohled ornitologa amatéra.

Takže jdu, poslouchám tu krásu, přemýšlím nad tím, jestli bude v kavárně plno, nebo jestli bude mé oblíbené místo v rohu u okna volné, jestli budou mít víc dortů nebo bude jako vždy vitrínka jen s jedním druhem... 

Sleduju tenhle podnik na instagramu a vždycky si říkám, že tenhle dort musím ochutnat, ten bude fakt boží. No a hádej co se mi děje? Většinou, když dorazím mají všechno vyjedený, a na mně zbývá výběr z jednoho druhu. Ale o to lépe, že se jim daří prodat vše co sami vyrobí. Jsou šikovní, to se musí nechat.

Takže jdu tou alejí, zamyšlený, koukám na cestu a kde co lítá. Na zemi je spousta větviček, takže jízda na kolečkových bruslích tady bude asi peklo, jdou mi hlavou myšlenky. Podívám se nahoru abych viděl odkud to padá. No, a to jsem neměl dělat! Jakmile jsem zvedl hlavu a s otevřenou pusou začal sledovat to nade mnou, stalo to, co jsem si myslel, že se může stát. 

Jebho, málem jsem to schytal přímo do pusy, ještě, že jsem tak bystrý a stačil jsem uhnout. Odneslo to jen rameno vesty. Ale bylo to hovno, jak od slona až jsem ucítil náraz do ramene. Normálně mě pokadil ten ptáka shora, normálně na mně káknul a bylo mu úplně jedno, že tam jdu!

Tak jsem stačil jen vykřiknout něco v tom smyslu, že ty zasr..ý ruský vlaštovky serou i na slušnýho člověka a že tu není bezpečno. U toho jsem se smál a bavil se tou snůškou hovínek na mou osobu. 

"Doufám, že na mně spadla aspoň tuna štěstí" letěl tam nahoru výkřik a úsměv. Havranům to bylo samozřejmě úplně putna, ty měli svých starostí dost.

Tak si říkám, že tohle se prostě mělo stát. Že jsem těm fóglům šel na proti a šel si pro to štěstíčko. Jsem tedy zvědav, co krásného, milého mě potká v následujících dnech. Že by výhra v nějaké loterii, nebo snad narazím na zlatou žílu při výběhu na šumavské vršky kam se chystám o víkendu? 

Uvidíme. Každopádně se dělím s vámi o své štěstí a posílám ho dál aspoň v podobě malé, snad úsměvné povídky.

Mějte krásný den

Váš Pražák na Šumavě s pokaděným ramenem ale tunou štěstí ...

 

Autor: Vladimír Rýdl | středa 16.3.2022 9:36 | karma článku: 10,60 | přečteno: 230x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 120
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik