Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Anglie? = fotbal, mlha, řád a dva kohoutky v jednom umyvadle...

Byl jsem poprvé v Anglii, poprvé v Manchesteru a poprvé na Premier League. Bylo to úžasné a mám na co vzpomínat, ale i o čem přemýšlet...

Šup do letadla a za dvě hodiny jsi tam. Musím říct, že máme luxusní letiště a zázemí pro naše letecké cestování z Prahy, nicméně tamní letiště neuráží, to určitě ne. Na tak velké město jsem si myslel že bude trochu větší, modernější... Metrolinkem (tramvají) se do centra Manchesteru za hodinu dostaneš v pohodě, vybrali jsme si tuto variantu, takže ok. Ještě že jsou ty aplikace a přítel na telefonu jinak bych tam asi bloudil ještě teď... Tramvaje jsou bez čísel, o to více musí být člověk bystřejší aby věděl do které sedá a kam jede. V Manchesteru je snad tisíc národností, všichni s úsměvem, v klidu a nikdo na nikoho neštěká... Taková byla má zkušenost za čtyři dny co jsem tam byl. Jakožto stavař jsem byl velice překvapen, když jsem zaplul do řadového rodinného domku, který z venku vypadal jeden jako druhý a nutno říct, že velmi pěkně, nově. No jo, ale to co je uvnitř je úplně rozdílné od našich zvyklostí. Malá základna celého domu dává jasnou strukturu celému členění domu u tudíž mé čtyři dny se smrskly na plochu jednoho pokoje o dvanácti metrech čtverečních za to s obrovskou TV obrazovkou což se později ukázalo jako úžasná záležitost. Ostatní pokoje byly vesměs stejné. Proč ale angličané tyto dřevostavby vnitřně zvukově neizolují to tedy nevím?! Každý prd nad námi i vedle nás byl slyšet. Taky systém zámků na hlavních vstupních dveřích mě dost překvapil! Normálně klika / klika a žádné zamykání. Tedy ano ale musíš tou klikou otočit nahoru a západka zámku zapadne, chytré řešení. Největší překvapení bylo na toaletě a v koupelně! Jedno umyvadlo, kde tečou dva proudy vody. Jeden je horký a druhý studený... Panebože jak se má našinec umýt? Jistě, špunt do umyvadla a napustit si vodu, takhle chytrej jsem byl taky, ale prostě mi to hlava nebere. Naštěstí ve sprše už byla standardní baterie, takže jsem si nemusel napouštět vanu abych se vykoupal. Na netu jsem našel různé "vychytávky", které se mi nechtělo aplikovat takže jsem raději použil špunt a bylo. Jo a všechno co šlo do stoupaček jako bych slyšel za hlavou, takže taky paráda :-). 

 No nic, mega televize byla "chytrá" a tak si člověk v době nutnosti, než byl zápas či jiný program vystačil s kysnou. Hostitelka nám dala přízemní pokoj s předzahrádkou, která byla tak akorát, pěkná, udržovaná. Vzhledem k počasí a krátkému pobytu jsme ji však nevyužili. Vlastně jo, když bylo třeba chladit tekutiny při večerní zábavě, protože lednice a kuchyň nám nebyla poskytnuta. Nevadí, byla veliká, takže se tam vešlo dost lahví a nealko balení. 

Druhý den byl ve znamení první snídaně, pořízené v Lidl a Tesco což se dalo zvládnout. Obojí bylo kousek od bydlení, takže ranní procházka byla fajn. Počasí už ovšem ukazovalo svou pravou anglickou tvář, tedy mlha, mrholení, trochu foukalo. Předpověď na středeční zápas byla docela optimistická, takže se to dalo zvládnout. Přeci nejde nezažít anglickou mlhu, když jsi v Anglii !!! 

Kdo by navštívil Manchester a nezavítal by do svatostánku Manchesterského národní fotbalového muzea nejspíš by propadl peklu. Tedy naše kroky tam vedly a stálo to za to! Čtyři patra skvostů, zajímavostí, úžasných komentářů, živých zpravodajství z dobových zápasů, to vše je naprosto úžasné. O to víc jsem se těšil na středeční match, kdy domácí Manchester United přivítali Arsenal London. Vsazeno jsem měl na plichtu, protože jsem to tak cítil. Můj tip se ukázal vítězným, ovšem další anglické celky mi tiket zkazily, takže výhra žádná. To vůbec nevadilo, protože to co člověk zažije v tom obrovském stánku s dalšími 75 000 diváky je nepopsatelné!!! Naprosto přesná organizace, žádné tlačenice, žádné výtržnosti, prostě super pocit ze super zápasu. No a když dostaneš lístky od svých nejmilejších do prostoru za brankou a musíš k tomu projít zázemím s kávou, čajem a dalšími pochutinami nemá to vůbec žádnou chybu! 

Jídlo je ovšem kapitola sama pro sebe. My vyzkoušeli super zapadlý podnik v centru což byla vyhlášená burgrárna a fakt to byl víc než dobrý tah. Burger byl valaděnej dle mého přání, hranolky skvěle okořeněné navíc polovina batátových takže fakt jsem mlaskal. Pivo nic moc, ale protože naši mládenci už měli vše zmáknuté věděli jsme co si objednat aby se to dalo aspoň trochu pít. Do jiných podniků jsme nezavítali, vystačili jsme si s obchody a nákupem ve skromnější verzi pohoštění. Poslední večer před zápasem jsme ještě zašli do skvělého baru. Byl ve stylu skateboard a uvnitř to bylo fakt vymazlený. Hrála skvělá hudba, obsluha perfektní takže opět příjemný zážitek. 

Celkové shrnutí mého čtyřdenního pobytu v Manchesteru? Příjemný výlet na super fotbal. Poznání, že bezdomovci nejsou odpad a že je nechají klidně ležet před nákupákem či bankou, protože jsou to taky lidi, kteří nedělají bordel a tak jsou tolerováni. Okázalá móda zejména u výstředních párů stejného pohlaví, kteří na sebe rádi strhávají pozornost bez rozdílu věku a postavení. Bylo to úsměvné. Úžasné fandovství, které se u nás nedá pochopit, nikdy nebudeme fandit jako ONI! Předražené potraviny a doprava, ale to je úhel pohledu. Taková zvláštní šeď všude mimo obytné zóny a docela bordel, rozházené různé odpadky. To vše člověk vidí když jede tou tramvají a kouká se po okolí. 

A protože tohle bylo mé tajné přání, vidět na vlastní oči anglické velkokluby, jsem strašně moc rád a vděčen za to, že jsem byl pozván na tento výlet. Děkuji svým synům za dopravu, ubytování a stravu,  své úžasné přítelkyni za to že dostala tak skvělý  nápad a vše vymyslela. Koneckonců padesátiny jsou jednou za život ne? 

Autor: Vladimír Rýdl | pondělí 10.12.2018 21:48 | karma článku: 24,73 | přečteno: 1125x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 176x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 282x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě... V Pánském klubu ...

Kdo z chlapů by nechtěl mít svůj Pánský klub? No pánové já, tedy, my na střední jsme takový měli. Byl tuze vydařený, protože ač neplnoletí, byli jsme v něm výtáni ...

11.12.2022 v 18:40 | Karma: 16,10 | Přečteno: 375x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě: obyčejný víkend ...

Víkend na který nikdy nezapomenu... jeden si myslí, že toho v Praze není až tolik co by tě mohlo překvapit. Omyl! Tento víkend byl fakt plný zážitků, posuďte sami ...

28.11.2022 v 11:37 | Karma: 19,32 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě, poprvé v kostele ...

Za poslední rok jsem zažil několikrát takový ten pocit, že "musím" jít za každou cenu do kostela. Byl jsem čímsi přitahován, potřeboval jsem zažít ten prostor, tu atmosféru. Naposledy to bylo letos o Velikonocích. Potom dnes...

23.10.2022 v 13:17 | Karma: 11,98 | Přečteno: 344x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Čtvrteční rána s pětatřicítkou ...

Známe se dlouho. Musím říct, že to byla jasná volba, na první dobrou. Hned mi padla do oka a já už nemohl a nemohu jinak. Neumím to ani vysvětlit, prostě jsem ji viděl a bylo jasno...

7.7.2022 v 10:07 | Karma: 6,34 | Přečteno: 166x | Diskuse| Miniblogy

Vladimír Rýdl

Zůstanu jí navždy věrný...

Když jsem ji před několika lety poznal, věděl jsem, že je to láska na první pohled. Věděl jsem, že o ní chci zjistit co nejvíc, že ji chci zažít, že chci aby mi pronikla pod kůži...

6.6.2022 v 10:38 | Karma: 12,48 | Přečteno: 305x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Škola hrou, navždy ...

Psal se rok 2013 a já se rozhodl, že se pokusím absolvovat Vysokou školu Báňskou v Ostravě, obor Pozemní stavitelství, formou dálkového studia při zaměstnání, každých 14 dní čtvrtek a pátek...

26.5.2022 v 20:32 | Karma: 15,20 | Přečteno: 311x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... Déjá vu..

Občas se člověku stane, že se čirou náhodou dostane do situace, kterou už prožil, v níž se ocitl. Že se ocitne na místě, které mu zůstalo v srdci, v hlavě. Přesně tohle jsem včera prožil...

6.4.2022 v 20:48 | Karma: 14,30 | Přečteno: 364x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... padlo na mně štěstí

Tuhle část roku mám nejraději. Myslím tím začínající jaro, když fóglové řvou, sluníčko svítí, zapadá až později než ve čtyři, jeden se může svlíknout ze zimních doplňků, aby je zase v podvečer navlíknul...prostě jaro...

16.3.2022 v 9:36 | Karma: 10,60 | Přečteno: 230x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... poprvé na kole

Jsem zmatkař, tedy občas, ale to se stává i zkušenějším ne? Rozhodl jsem se, že vyzkouším kolo. Ne obyčejné, ale sdílené, aby to byla prča jak se patří ...

8.3.2022 v 11:37 | Karma: 10,93 | Přečteno: 298x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... na skok v Praze.

Nebyl jsem tam fakt dlouho. Nestačil jsem se divit co všechno jsem zapomněl. Na co všechno jsem zapomněl. Teď jsem si to připomněl...

2.3.2022 v 12:15 | Karma: 12,50 | Přečteno: 312x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Co to máš na tý hlavě???

V mládí jsem hodně experimentoval s vlasama. Bylo to krásné období, kdy jsem byl "rebel" a mohl si díky pochopení rodičů s vlasy dělat téměř cokoliv ...

1.2.2022 v 11:29 | Karma: 16,78 | Přečteno: 491x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Zavři oči brouku ...

Byl jsem mladej, dychtivej po prožitku, důvěřivej a plnej zájmu o druhé pohlaví, prostě kluk po škole co čeká na vojnu ...

31.1.2022 v 9:51 | Karma: 21,56 | Přečteno: 500x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Jednou Pražák, dycky Pražák ...

Jak to asi dopadne, když se Pražák rozhodne odejít po 33 letech z Prahy jinam? Bude mít nálepku Pražáka nebo bude právoplatným členem společnosti místa, kde chce žít? ...

25.1.2022 v 12:32 | Karma: 21,65 | Přečteno: 776x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Nebuď na něj taková ...

Vztah mezi dvěma by měl být založen na vzájemné důvěře, tolerantnosti, lásce, pochopení a chtění. Nic nejde lámat přes koleno. I když ...

13.1.2022 v 11:00 | Karma: 14,33 | Přečteno: 386x | Diskuse| Letní povídka

Vladimír Rýdl

Koukej ...

Nedávno jsem byl očitým svědkem nebezpečné situace na silnici, při předjíždění. Do dnes je na tom místě pomníček. Zcela zbytečně, domnívám se ...

12.1.2022 v 8:49 | Karma: 19,01 | Přečteno: 540x | Diskuse| Letní povídka
  • Počet článků 120
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik