Poprvé u bankomatu ...

18. 12. 2018 21:02:57
Dáte mi za pravdu, že naši rodičové jsou v moderních technologiích trochu neohrabaní. No a co takhle naše mamina a její první setkání s bankomatem a platební kartou? Čtěte dál...

S bráchou jsme přijeli za maminou na ubytovnu. Slavnostně nám oznámila, že si konečně zařídila ten účet kam jí chodí výplata a hned k tomu dostala i kreditní kartu! Byla z toho úplně unešená a zároveň vyplašená, protože nevěděla co to vše obnáší. Tedy věděla to první minutu potom co jí to slečna za přepážkou Čsp. vysvětlila, ale styděla se zeptat jak to vlastně funguje a tak to nechala na nás. Na její dva milé, krásné syny, kteří své mamince zcela jistě rádi poradí! No jo, ale to bychom nesměli být Rýdláci rýdlovatí a z každé situace nesměli chtít vytřískat maximum, klidně na účet naší maminy!!!

"Kluci ukážete mi jak se vybírá z bankomatu? Potřebuji na zítra nějaké peníze tak vás doprovodím k metru a vy mi to ukážete ju?" ptala se mamina toho letního dne roku 1999. "Jasně mami, zajdeme tady dolu k metru a tam si to vyzkoušíš" hlesl brácha takovým zvláštním tónem, který jsem vypozoroval jen já. Když jsme šli k bankomatu brácha na mně mrknul a já pochopil, že něco chystá.

"Kolik si budeš chtít vybrat mami" padla otázka, když jsme přicházeli k bankomatu. "No já nevím, tak asi tisícovku, ať sem nemusím chodit každý druhý den" odpověděla zcela upřímně mamina. "Víš o tom, že můžeš tou kartou platit v obchodě?" zeptal jsem se jí. Podívala se na mně takovým pohledem jakoby mi chtěla říct, že není blbá a že to jasně ví! Věděl jsem že to ale jen hraje a že byla ráda, že jsem ji to připomněl.

"Tak pojď k bankomatu. Dej tam kartu a začni" instruoval maminu brácha. "A jak jí tam mám strčit?" vyzvídala mamina. "No přeci tím čipem napřed" říkal jí dál trpělivě. "A kde je ten čip?" padla další otázka, protože mamina neviděla ve stranách karty žádný rozdíl. Pochopitelně, měla ji poprvé v životě v ruce a musela si na ni zvyknout. "Vidíš tam takový ten zlatý čtvereček? Tak to je ten čip. Tím to strč do bankomatu do té části vpravo dole" . Udělala to. Po chvíli se opět zeptala... "A co dál kluci?" Přišla stěžejní odpověď, která se ukázala být tou správnou nahrávkou na naší smeč. "No dál musíš zadat PIN a musíš si říct o ty peníze mami a musíš říct kolik chceš " vypadlo z nás unizono a začali jsme se smát. "Prosím peníze... a dva tisíce" hlásila mamina do bankomatu zcela vážně a očekávala nějakou reakci poté co vyslovila požadavek směrem k obrazovce. To už bylo ale všechno moc daleko. My s bráchou jsme se řezali jako blbci až nám tekli slzy jako hrachy a gebili jsme se na celé kolo jak jsme maminu napálili. Mamka se najednou otočila, zjistila že jsme si z ní opět vystřelili a začala nás častovat nevybíravými nadávkami tipu ... "vy hajzlíkové jedni, parchanti jedni zatracení, co jsem to vychovala za sajrajty, že si ze mně takhle utahujete vy dva lotři"... To jsme byli už úplně zlomený nad zemí a snažili jsme se jí aspoň trochu v tom smíchu omluvit, že to krásně zbaštila i s navijákem a že to chtělo natočit a dát do televize, že by za to byla přinejmenším kamera ... Na to stačila jen říct, že kdybych to natáčel tak nás oba zahrabe za živa pod zem a bylo vystaráno. Brala to s nadhledem, tak jak bylo u nás zvykem... Všichni jsme se tomu smáli ještě další půlhodinu, protože v takovém stavu nešlo jednoduše odjet a nevyužít tu krásnou situaci...

Nakonec jsme maminu samozřejmě vybírat z bankomatu naučili. Také jsme jí asistovali při prvním nákupu v obchodě a v dalších prvních platbách aby ji nikdo neokradl...

Plyne z toho, že ti naši starouškové jsou občas dost bezradní. Někdy více, jinde méně odhodlaní se s tím popasovat. No a když to jednoduše nejde, tak jako to nešlo naší mamině, tak musí nastoupit obyčejná improvizace a je o zábavu postaráno! Protože kdo jiný než máma se svými syny by si měli umět ze sebe udělat legraci?!

Nikdy nám to neodpustila, i když to vlastně zapomněla ihned poté co si za vybrané peníze koupila své oblíbené cigarety značky BT tedy bétéčka... a jednu vykouřila aby se uklidnila...

Mamino, byla jsi v té situaci jedinečná, tohle je fakt škoda, že jsem neměl sebou kameru!!! Jsi úžasná !!!

Tvoji sičáci V+M !!!

Autor: Vladimír Rýdl | úterý 18.12.2018 21:02 | karma článku: 24.19 | přečteno: 1204x

Další články blogera

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma článku: 12.76 | Přečteno: 176 | Diskuse

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma článku: 14.34 | Přečteno: 282 | Diskuse

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma článku: 25.86 | Přečteno: 1414 | Diskuse

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma článku: 17.90 | Přečteno: 491 | Diskuse

Další články z rubriky Letní povídka

Danka Štoflová

Jak mi ďábel láskyplně olíznul ruku!

Vdala jsem se za Tammyho, čerokézského indiána, žijícího v New Yorku. Ukázal mi, že život je zvláštní a mnoho věcí nevidím. Jenže já jsem česká holka a vím toho dost. Každý v New Yorku má svého psychoterapeuta, je drahý a k ničemu

27.6.2022 v 13:00 | Karma článku: 46.36 | Přečteno: 10305 | Diskuse

Danka Štoflová

Kulový blesk - aneb Nedám ti svůj hrnec!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně, na úpatí Great Smoky Mountains. Indiáni jsou pověstní svojí mlčenlivostí. Tak přesně ta mi leze děsně na nervy.

23.6.2022 v 10:31 | Karma článku: 46.20 | Přečteno: 5613 | Diskuse

Lucie Hejnalová

Na kole kolem a okolo

Pravidelně jezdím na kole. To v mém případě znamená, že si pravidelně jednou za cca 15 let koupím kolo, doladím výbavu a namlouvám sama sobě, jak budu pořád jezdit a kolo se stane mou nedílnou součástí. Hahaha.

22.6.2022 v 17:15 | Karma článku: 15.09 | Přečteno: 369 | Diskuse

Danka Štoflová

Rozkošná sexy piha, přímo pod zadkem!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně poblíž indiánské rezervace, snad šťastně. Byla jsem a vždycky budu žárlivá. I když vím, že kolečka osudu zapadla přesně na ta správná místa.

16.6.2022 v 10:53 | Karma článku: 47.11 | Přečteno: 16284 | Diskuse

Danka Štoflová

O dívce jménem Faith

Vdala jsem se za indiána z kmene Čerokí, a žijeme v Severní Karolíně poblíž Národního parku Great Smoky Mountains.Indiáni věří, že osudy lidí a naší planety se odvíjí v cyklech.V cyklech zvláštních a neuvěřitelných, až srdce bolí.

14.6.2022 v 9:20 | Karma článku: 46.18 | Přečteno: 4928 | Diskuse
Počet článků 120 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 567

...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...