Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Brácha...

To, že je jeden mladší nemusí znamenat, že je horší než ten starší. U bráchů to platí dvojnásob. Zvlášť, když jsou si blízcí...

Jsem ten starší. Brácha je logicky mladší. Je o pět let rozvážnější než já. Zbyl mi jen on. Ale to neva. Zbyli jsme si navzájem.

Když tu byli ještě rodiče a my byli malí, byl to boj. Já prvorozený, rozrážel vody a On mladší byl ten Malej. Nemohu říct, že by nás rodiče rozmazlovali, nebo snad upřednostňovali někoho z nás, ale určité rozdíly tam byly. Na dětství mám několik vzpomínek na určité situace, které jsem s bráchou prožil.

Nejvíc mi vyvstává na mysl okamžik, kdy jsem bráškovi málem zničil oko.

Mamina měla v obýváku květináče. V jednom z nich byla zapíchnutá kulatina průměru asi 1cm aby vedla kytku k výšinám. No a bráchu nenapadlo nic lepšího než to vytáhnout a jak jsme blbli, tak se rozhodl, že se skrz to podívá jako odstřelovač. Tedy v leže, přiložil tyčku k oku. Staršího jedince nenapadlo nic lepšího, než jít před bráchu a protože jsem chtěl udělat nějakou srandu, měl jsem v úmyslu mu tyčku odstrčit nohou jakože stranou. Nohou jsem udělal pohyb dopředu. V domnění, že jsem na úrovni tyčky, jsem začal s nohou couvat a zároveň jí dávat do boku. Omyl! Byl jsem zcela před tyčkou a nechtíc jsem do ní narazil a bráchovi tyčku trknul do oka! Křik jako když ho na nože berou, držel si oko, bulel a já s maminou jsme byli vyděšený k smrti. Nevěděl jsem co se mu stalo, jen jsem viděl jak si drží oko a řve. Mamina nás nějak uklidnila a když jsme viděli, že má brácha oko krvavý, mazalo se do nemocnice. Bylo to přes celé město. Autobus jel naštěstí hned. Už ani nevím jestli jsem jel taky, ale asi ano, protože táta byl zrovna někde na "turné čtyř piv" a tak jsem asi nemohl zůstat doma sám. Je zvláštní, že když se mě nebo bráchovi něco stalo, tak u toho nebyl táta. Byl zrovna na "turné". Divný, když na to teď vzpomínám, ale nemám mu to za zlý.

Když to zkrátím, bráška pobyl nějaký čas v nemocnici. Naštěstí s okem nebylo nic vážného, bylo to jen na lehké šití a do dnes vidí jako rys. 

Byl jsem ten, kterej ho seznamoval s muzikou. Dokonce jsme se začali učit na bicí. Pamatuju jak nás chtěla mamina "zabít", když zjistila, že všechny smaltovaný hrnce mají otlučený okraje! No to se má tak, že když nemáš doma pořádný škopky, tak si je musíš z něčeho vyrobit ne! No a já k tomu s bráchou použil hrnce a igeliťáky. Znělo to úžasně...

Taky jedna související s tímto vynálezem... Naši s bráchou odjeli na chalupu a já zůstal doma. Od Ježíška jsme dostali gramec a bytelný sluchátka, který úžasně zněly a těsnily, takže si neměl nejmenší šanci něco z venku slyšet. 

Když odjeli, byl jsem nachystanej, že budu trénovat Škorpíky. Zůstal jsem doma sám, tak jsem zarazil klíč zevnitř do fabky a šel do obýváku na gauč, připravit zkušebnu. Začalo to a já byl v rauši. Asi při pátý písničce jsem najednou měl dojem, že slyším někoho bouchat na okno na balkoně. "Ty vole fotr" vypadlo ze mně a vyděšeně jsem koukal jak táta buší na sklo dveří a nadává jako špaček. "Proč máš doprdele klíče v zámku? Ty mě snad neslyšíš nebo co?"... tyhle zbytečný otázky, na které zná každý rodič odpověď předem mám nejradši.

Dostal jsem vynadáno jako kráva. Táta doma zapomněl klíče od chalupy a tak se pro ně vracel. Byl tím pádem nasranej dvakrát a já to schytal. Brácha se tomu jen tlemil v autě a já ho chtěl praštit. Přežil jsem a to je důležitý.

Jsem na bráchu pyšnej. Naučil se na bicí hrát líp něž já a dokonce chodil i do Lidušky.

Dokázal vystudovat se svojí ženou při zaměstnání vysokou stavárnu a k tomu vychovávat synka. Složitá situace kolem mladíka je fakt nelehká zkouška, kterou oba zvládají bravůrně a já před nimi smekám. Mají můj obdiv, všichni tři.

Někdy je to mezi námi bratry složitější, ale jsme pořád bráškové a máme jeden druhého, takže to zvládneme. Co odešla mamina i táta, tak je to občas náročnější, ale vždycky to má řešení. Sice si jeden o druhém myslíme, že jsme se změnili a nevíme v čem nebo jak, ale občas to nechápeme asi správným způsobem. Pořád jsme si bratry a pořád se máme rádi, tak jak to bratři mají. Občas jsme na sebe tak nějak po svém drsný, ale vždycky to sklouzne do toho "brácho neser"... a úsměv k tomu.

Je mladší. Je moudřejší, klidnější, cílevědomější snad i vyrovnanější. Ale pořád je to můj mladší brácha, který dokáže respektovat svýho staršího bráchu. To, že se neshodneme ještě neznamená, že se nerespektujeme. 

Brácha je bráchovi oporou. Brácha pro bráchu udělá první, poslední. Brácha bráchovi řekne všechno, ale pořád ho má rád. A tak ho mám rád i já.

Jsem rád, že mám bráchu!

 

 

Autor: Vladimír Rýdl | pátek 20.3.2020 18:51 | karma článku: 9,09 | přečteno: 181x
  • Další články autora

Vladimír Rýdl

Kámoš, Ježíš a vichřice. Trvalo to týden ...

Když jste někde poprvé v životě, může to být docela silný zážitek. Možná úplně nejvíc zážitek na celý život. Něco takového se mi podařilo zažít na Madeiře ... ty nejsilnější vjemy byly tři.

28.1.2024 v 23:42 | Karma: 12,76 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... homeless

Dostat se do životní situace, kdy skončíš na ulici, to není žádný med a může se to stát raz, dva. Nevím proč, ale poslední dobou ve mně sílí potřeba pomáhat. A tak se snažím...

25.1.2023 v 18:21 | Karma: 14,34 | Přečteno: 283x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Jak jsem kazil normy ...

Laskavý čtenář promine, ale opět si tu odložím vzpomínku na má studia a "povinnou" praxi, někde, kde nás toho měli hodně naučit ...

11.1.2023 v 22:38 | Karma: 25,86 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

Pražák na Šumavě ... B A F !!!

To si takhle běžím, přemítám o světě a najednou mi vypluje na mysl zcela jasná situace, která se mi stala před pár lety v Lídlu...

22.12.2022 v 19:08 | Karma: 18,12 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Rýdl

O dvanácti měsíčkách a jedné Jitřence ...

Kdo by neměl rád pohádky? Když se v ní náhodou ale ocitnete, je to o to zajímavější. Mám zde opět jeden zážitek o který se s vámi chci podělit ...

12.12.2022 v 12:57 | Karma: 10,49 | Přečteno: 264x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Policisté v Praze vytáhli z Vltavy utonulého muže, může to být pohřešovaný Brit

6. května 2024  8:30

Policisté v neděli vpodvečer vytáhli z Vltavy v centru Prahy tělo utonulého muže. Kriminalisté...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  7:37

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Trump zkritizoval Bidenovu vládu. Vede gestapáckou administrativu, prohlásil

6. května 2024  7:23

Americký exprezident Donald Trump prohlásil, že administrativa Joea Bidena používá podobné taktiky...

Izraelská armáda se připravuje na ofenzivu, evakuuje část Rafáhu, píší média

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  7:21

Aktualizujeme Izraelská armáda v pondělí ráno zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 120
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik