Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Problém je, že dnes dostane řidičák každý a tohle je výsledek. Kromě vámi popsaného nešvaru je denně branění v předjíždění, když předjíždený zrychluje, dávání přednosti i autům, která vyjíždějí z parkoviště (na prázdné křižovatce), nepřiměřené zpomalování až vybržďování před každou zatáčkou, nebo kruhovém objezdu, zastavení na různých místech (za křižovatkou u přechodu) a kecání s kamarádem chodcem atd, atd....

Někde se tvrdí, že auto je zbraň. Dáte taky zbrojní průkaz každému? Budete tolerovat méně zručné střelce? Budete žádat ty zručnější, aby se přizpůsobili méně zručným?

Prostě řidičák není základní právo a nároky na jeho získání by měly počítat i s možností, že instruktor autoškoly prostě dotyčnému vrátí peníze s potvrzením, že k získání řidičáku nebude nikdy způsobilý. Stejně jako u zbrojního průkazu.

6 0
možnosti
Foto

přesně jak píšete Michale, je toho spousta co dohánět, je to takovej koktejl všeho co by bylo třeba vylepšit na nás řidičích. Velkou část toho sebou nese prostě "dnešní doba", spoustu toho prostě vyplývá z nás samotných. Někde jsem četl, že za vše může přehršel demokracie. I to je kus pravdy.

2 0
možnosti
Foto

Přátelé řidiči, chtěl bych vám poděkovat za váš zájem, za reakce, za diskusi. Jak vidět, všichni o dané problematice přemýšlíte a zajímáte se o stav věci. Nakousnul jsem pouze malou část toho, co bych nazval DOPRAVNÍ CHAOS. Můžeme tu dlouze diskutovat o tom kdo je lepší, či horší řidič, kdo za co víc může, kdo co víc zanedbal atd... S valnou většinou z vás souhlasím, máte realistický náhled na věc a vnímám vaši snahu se nad touto problematikou aspoň zamyslet. Není vám to jedno a to je velice dobře! Všem vám/nám řidičům přeji miliony kilometrů bez nehody, bez kritických situací, bez problémů. Vážím si vašich komentářů, postřehů. Krásný večer, Vladimír

0 0
možnosti

Já mám pořád pocit, že předpisy to nevyřeší, ani pokuty, body a neustálá kontrola také ne.

Jezdím často po hradecké dálnici a tam to podle předpisů moc nevychází.

V pravém pruhu jedou kamiony osmdesátkou a v levém osobní auta a někdy i dodávky stošedesátkou.

Vysloveně tam schází 3. pruh pro ty, kteří chtějí jet jen předpisovou stotřicítkou.

Vjedu na dálnici, jedu v levém pruhu stotřicítkou a předjíždím ty kamiony.

Za chvíli mě někdo dojede a tak uhnu do pravého pruhu a zpomalím na těch osmdesát mezi kamiony. Jenže pak musí být v levém pruhu tak velká mezera, abych v ní dokázal zrychlit a zase jet chvíli v levém pruhu podle kamionů stotřicet než mě dojede někdo další. To není moc bezpečné ani příjemné.

Dobře, můžu jet tou osmdesátkou mezi kamiony až do Hradce.

A nebo jet v levém pruhu tou stošedesátkou také.

Asi by to bylo nejbezpečnější a nejplynulejší, ale zase by to bylo nelegální.

Mám pocit, že bezpečnost a dodržování předpisů někdy nejsou v páru.

6 0
možnosti

Kdysi byl článek na téma jak rychle je mozek schopen přirozeně reagovat na rychlost. Vyšlo, že je mozek geneticky naprogramován na rychlost běhu. Vše ostatní sice zvládá ale je to přes čáru! Včerejší auta měli plynový pedál na zvýšení kouřivosti a spotřeby. Dneska je to jinak, ale za volanty stále sedí mnozí lidé, kterým by do rukou patřily opratě. Doporučil bych každému na konci autoškoly zarazit do zadku stovkový hřebík s tím, že je to jen setina bolesti proti havárii - pokud neskončí fatálně. Mnozí jezdí tak, jak hrají počítačové hry s Undelete a Esc.

0 0
možnosti
Foto

Mám úplně stejnou zkušenost.

Říkám jim jezdci F1.

Najíždí si absolutně bez důvodu v zatáčkách do protisměru.

Mnohokrát už jsem musel zpomalit, prakticky zastavit.

V poslední době troubím.

Ale obávám se, že je to ode mne pouze gesto zoufalství.

7 0
možnosti

Nemám osobní zkušenost, ale věřím, že jezdci F1 používají - na rozdíl od popisovaných - rozum. A nemnoho praktikujících závodníků samo řekne, že se na silnicích bojí.

4 0
možnosti

No já nevím jak na větší bezpečnost provozu.

Řekl bych, že každý jede tak dobře, jak dokáže.

Nikdo asi schválně špatně nepojede, ne?

0 4
možnosti

Je to nešvar, proboha to je problem sundat nohu z plynu a levotocivou zatacku projet tak, abyste nejel protismernym pruhem? Nekteri to maji nastaveno tak, ze musi jet hlavne rychle. A za kazdou cenu.

4 0
možnosti

Včerejší dokument byl silný. Pro mne o to více, že mě před dvěma roky na dálnici ohrozil na životě podobný vymatlanec, jako byli ti v pořadu. Skončilo to mým těžkým úrazem, ale nakonec štěstím, že jsem nejen přežil, ale že jsem díky Bohu neskončil s trvalou invaliditou.

2 0
možnosti

J54i97ř94í 92B22o53č12e45k

11. 6. 2021 17:24

V autě za volantem se necítím bezpečně nikdy. A nechci se dožít doby, kdy se bezpečně cítit budu

1 0
možnosti

Souhlasím s Vámi. Díval jsem se také, ale pořád mi chybí v kampaních za bezpečnost na silnicích jedna věc.

Zesměšnění a pohrdání pirátů silnic. Prostě jezdit proti předpisům musí být směšné a ten kdo to dělá tak za křupana hodného opovržení.

9 0
možnosti
Foto

Zkuste kouknout na novou kampaň pro výchovu v autoškole. Upřímně jsem se zasmál - https://www.youtube.com/playlist?list=PL811ud0KJ3EjVhXrhbPgebR3c6guIEdLJ

0 0
možnosti
Foto

O riziku dopravních nehod se mluví snad od vynálezu aut. Mě ale řešení nenapadá-mezi námi žijí lidé hodní i zlí, méně či více labilní, někteří jsou agresivní a jiní zase zodpovědní při dodržování předpisů.

Lidé prožívají každodenně stres, což určitě vede k chybám za volantem i u zkušených řidičů. Někteří si ale kompenzují bohužel ten stres agresivitou. Každý by si měl uvědomit, když si sedá do auta, že auto je zbraň, která může zabíjet a následky si pak musí nést až do konce života.

5 0
možnosti

Neznáme řešení.

Někdo Vám řekne, že řešením je výchova řidičů a apel na jejich dobré mravy. No, já říkám, že to je jako řešit války tím, že udělám demonstraci za světový mír.

Potom je možnost restrikce. Restrikce znamená, že budete mít za každým rohem kameru (nechci dopadnout jako UK).

Další možností je vymývání mozků. Vymývání mozků bude znamenat, že budete muset nasadit každému do hlavy bič. V ideálním světě by to nebylo špatné. Jenže nemáme ideální svět. Můžeme se podívat na svobodu slova (na úroveň autocenzury) na západ od nás a rozumným lidem dojde, že to není dobrý nápad, protože tyhle nápady realizují, jak to říci slušně, lidé kteří moc úcty ke svobodě nepobrali.

Asi tak jediná možnost je, jako obvykle, balancovat. Snažit se zlepšit situaci, ale zároveň si uvědomit, že fakt, že potkáváme bezmozky na silnicích, je daň svobodě. Při zachování svobody je můžeme redukovat, ale ne vymítit.

5 0
možnosti
  • Počet článků 120
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 568x
...Pražák, který pochopil, že On není středobodem světa. Že mnohem víc jsou jeho nejbližší, partnerka, děti. O tom a o životě vůbec se snažím psát. Jeden musí padnout na hubu aby pochopil... je jen na čtenáři aby se zamyslel nad tím co je skutečné a co jen fikce...

Seznam rubrik